اخبار دنیای تکنولوژی

بالا بردن سطح دانش نسبت به تکنولوژی روز دنیا

اخبار دنیای تکنولوژی

بالا بردن سطح دانش نسبت به تکنولوژی روز دنیا

اخبار دنیای تکنولوژی

با عرض سلام
اینجانب ابوالفضل پاشائی مقدم
تجربه کسب کرده دانش تلفن همراه و رایانه

توانایی ردیابی دستگاه گمشده با Find My iPhone زمان زیادی برای دستگاه‌ های اپل قابل انجام بود. حالا با iOS 13 و macOS Catalina، شرکت اپل این پلتفرم را به Find My App تغییر نام داده است. Find My App همچنین با برنامه Find My Friends ادغام نموده که به شما اجازه می‌دهد تا دوستان و دستگاه‌های خود را در یک مکان ردیابی کنید. Find My App جدید حالا به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ های خود را حتی در زمان آفلاین بودن نیز ردیابی کنید.

 

 

یکی از مشکلاتی که با محصولات اپل وجود داشت عدم توانایی ردیابی آفلاین دستگاه‌های شرکت بود. حالا با iOS 13 و macOS Catalina اپل تغییراتی را تعبیه کرده تا کار برای شما آسان‌تر شود. اپل خود بدین شکل قابلیت ردیابی آفلاین در Find My App را شرح می‌ دهد.

دستگاه گمشده خود را مکان یابی کنید حتی در زمانی که به WiFi یا اینترنت متصل نیستید. زمانی که شما دستگاه خود را به عنوان گمشده علامت گذاری می‌کنید و یک دستگاه اپل دیگر (متعلق به کاربری دیگر) در نزدیکی آن باشد، می‌تواند سیگنال بلوتوث دستگاه شما را شناسایی کرده و موقعیت آن را به شما گزارش کند. این موضوع کاملا به شکل ناشناس و با رمزنگاری end to end همراه است تا حریم شخصی همه محافظت شده باشد.

با این حال برای این که شما بتوانید موقعیت دستگاه گمشده خود را متوجه شوید، باید صاحب یک دستگاه دیگر باشید تا بتوانید یک کلید بخصوص برای رمزگشایی موقعیت دستگاه آفلاین ارسال کنید. از آنجایی که هر دستگاه یک کلید متفاوت را منتشر می‌کند، دستگاه‌های دیگر می‌توانند آن را موقعیت یابی کنند. با یک شبکه ایجاد شده اپل می‌ تواند موقعیت دستگاه گمشده را که کاملا رمزنگاری شده پیدا کند.



نحوه استفاده شما از این قابلیت به شکل زیر است.

1. اولین کاری که لازم است انجام دهید اجرای Find My App روی یک دستگاه اپل است.

2. حالا باید روی تب Devices در قسمت پایین بزنید.

3. به دنبال دستگاه حاضر در لیست بگردید.

4. شما حالا می‌ توانید از گزینه‌ های نشان داده شده مانند پخش صدا، نشان گذاری به عنوان گمشده و حتی پاک کردن اطلاعات یکی را انتخاب کنید.

بدون شک ردیابی آفلاین دستگاه‌های اپل با Find My App فوق العاده است. یک ابزار کارآمد که اپل آن را طوری پیاده سازی کرده تا حریم شخصی کاربر نیز خدشه دار نشود.​​​​​​

  • ابوالفضل پاشائی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی