اخبار دنیای تکنولوژی

بالا بردن سطح دانش نسبت به تکنولوژی روز دنیا

اخبار دنیای تکنولوژی

بالا بردن سطح دانش نسبت به تکنولوژی روز دنیا

اخبار دنیای تکنولوژی

با عرض سلام
اینجانب ابوالفضل پاشائی مقدم
تجربه کسب کرده دانش تلفن همراه و رایانه

با ورود ویروس کرونا به داخل کشور، مسئولین در نهایت تصمیم گرفتند راهکارهایی برای شیوع هر چه بیشتر این ویروس ارائه کنند. تعطیلی مدارس و کم کردن ساعات اداری کارمندان از جمله این اقدامات بود. از طرف دیگر، مردم فهمیده که سلامتی خود و خانواده‌ شان را اولویت قرار داده‌اند، قرنطینه را در دستور کار گرفته‌ اند و فقط برای نیازهای ضروری از منزل خارج میشوند. حالا این خانه‌ نشینی مردم همراه شده است با کاهش سرعت اینترنت. اما دلیل افت کیفیت اینترنت در چند روز اخیر چه بود؟

 

علت افت کیفیت اینترنت در روزهای قرنطینه

با قرنطینه خانگی بسیاری فعالیت‌ های کاری خود را به‌صورت دورکار ادامه میدهند، دانش‌ آموزان و دانشجویان هم زمان خود را یا صرف آموزش‌ های آنلاین میکنند یا وبگردی، بازی و یوتیوب. طبیعتاً در این وضعیت مصرف اینترنت بالاتر رفته و زمینه‌ سازی افت کیفیت آن شده است. در همین راستا، سجاد بنابی، نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، در خصوص وضعیت اینترنت در روزهای اخیر به خبرگزاری ایسنا گفته است:

در حال حاضر در لایه دسترسی بین شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌ الملل مشکل خاصی نداریم، مشکل ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌ دهندگان خدمات FCP است که اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری را به آنها تخصیص دادیم. در یک هفته گذشته مصرف دیتای کشور 40 درصد افزایش داشته که شامل دیتای داخلی و دیتای بین‌الملل میشود که این مصرف در روزهای اخیر هم به اوج رسیده است، ‌ اما اپراتورها به‌ دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ ی شبکه هم در لایه‌ ی فرکانس آماده نبودند.

نایب رئیس زیرساخت اضافه کرد که در طی دو روز گذشته ظرفیت شبکه ارتباطی حدود 300 گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است و با کمک سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواسته‌اند که ظرفیتشان را با توجه به بالاتر رفتن مصرف، افزایش دهند.

حملات سایبری دلیل افت کیفیت اینترنت در هفته‌ های گذشته

بنابی با اشاره به اینکه در هفته‌ های گذشته به زیرساخت‌ های کشور حملات سایبری صورت گرفته بود، عنوان کرد که در روزهای گذشته حمله خاصی نبود و افت کیفیت فعلی به این موضوع ارتباطی ندارد.

او همچنین در رابطه با فراهم شدن بستری برای آموزش‌ های مجازی و اتصال دانشگاه‌ ها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت عنوان کرد که وزیر ارتباطات با هماهنگی با اپراتورها و کسانی که سرویس‌ های زیرساخت ارتباطات مانند کلاس‌ های آنلاین، سرویس‌ های آموزش الکترونیکی و نمایش فیلم به صورت آنلاین ارائه میدهند، مذاکره انجام داده تا تعرفه مصرف کاربران را رایگان کنند، اما از آنجاییکه آمار هنوز اعلام نشده، درخصوص جزئیات آن توضیحاتی ارائه نشده است.

  • ابوالفضل پاشائی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی